Współczesny przedsiębiorca ma wiele możliwości do reklamowania swojego biznesu. Za popularne formy uchodzą reklama w wyszukiwarkach, content marketing, SEO, media społecznościowe oraz Google Ads. Ten ostatni to system reklamowy, który pozwala na stworzenie reklamy w wynikach wyszukiwania, jak również w sieci reklamowej. Kto najbardziej skorzysta z takiej opcji?
Wszechstronność i elastyczność
Reklama w wyszukiwarkach daje ogromne pole do testów i optymalizacji. To wszechstronne narzędzie, wykorzystywane przy wpisywaniu konkretnych zapytań w sieci, jak również popularnych filmach na YouTube. Specjaliści od marketingu internetowego zwykle polecają swoim klientom takie działania w ramach pozycjonowania strony internetowej. W jakich sytuacjach ten model biznesowy ma szansę się sprawdzić? Przede wszystkim w przypadku sklepów internetowych. Google Ads to świetny tester dla słów kluczowych. Wystarczy sprawdzić, jakie frazy dla konkretnego podmiotu są opłacalne. Dzieje się tak już w fazie testowej płatnej kampanii. W przypadku wątpliwości, czy słowa kluczowe są właściwe, istnieje możliwość rekomendowania nowego, optymalnego zestawu fraz. Sprzedaż w sklepie zależy w głównej mierze od optymalizacji strony, a jest to efekt, na który przedsiębiorca ma wpływ. To dlatego sklepy internetowe często inwestują w kampanie w wyszukiwarce, jako kluczowy kanał ruchu.
Sposób na rozpoznawalność
To konsumenci decydują o tym, jak wygląda współczesny handel. Coraz częściej zamiast zakupów stacjonarnych, sięgają po opcję online. Chcąc zainteresować swoją ofertą, należy wejść na ścieżkę biznesu internetowego. Reklama w wyszukiwarkach działa globalnie, co dla przedsiębiorcy oznacza, że może mieć klientów z całego świata. Pomaga zwiększyć rozpoznawalność marki nawet kilkakrotnie bardziej niż w przypadku tradycyjnych metod reklamy. Przykładem są działania SEO oraz skierowanie zainteresowania w stronę mediów społecznościowych. Posty sponsorowane na Facebooku czy Instagramie systematycznie budują wizerunek firmy. Im więcej informacji tego typu jest rozpowszechnianych, tym zasięg klientów robi się większy. Reklamy internetowe nie są przekazem masowym. Ich treść jest skrojona na miarę konkretnej grupy docelowej. To ważne, ponieważ każda firma jest ukierunkowana na szczególny profil odbiorców.
Reklama w wyszukiwarkach tańsza od tradycyjnej
Marketing tradycyjny, czyli radio, telewizja i druk coraz częściej jest odbierany jako czasochłonny i stosunkowo drogi. Co więcej, ma ograniczony zasięg do tego nośnika, dla którego została stworzona reklama. Ulotka, folder lub broszura wymagają wielu zabiegów przy jej powstaniu, np. telewizji lub radia. Po wydrukowaniu nie ma możliwości dokonania żadnych zmian w bieżącej edycji. Na treść reklam w Internecie można wpływać w każdej chwili. Komunikat internetowy tworzy się znacznie krócej i nie wymaga on wielkich nakładów finansowych. To ważne zwłaszcza w przypadku początkujących biznesów i różnego typu start-upów. Zwykle wszystkie fundusze zainwestowały w rozwój firmy i na reklamę zostało im już niewiele. Reklama w wyszukiwarkach pomoże zdobyć miejsce na rynku, nie nadwyrężając budżetu. Będzie także doskonałym narzędziem do budowania pozytywnego wizerunku firmy, który jest największym kapitałem dla każdego biznesu.
Każda firma, która dopiero chce zaistnieć w branży, musi mierzyć się z już istniejącą konkurencją. Najlepszym sposobem na rywalizację jest inwestowanie w reklamę internetową. Ważne jest jednoczesne obserwowanie trendów i dostosowanie do nich swoich działań. „Złapanego” w sieci klienta nie wolno wypuścić. Należy wykorzystać każdą możliwą opcję, aby zachęcić go do dalszego zainteresowania naszymi produktami lub usługami.
8 thoughts on “Reklama w wyszukiwarkach – dlaczego warto w nią inwestować?”